keskiviikko 30. marraskuuta 2011

C04 Luomus oy

Lupasin kertoa teille Elma-messujen löydöistä. Törmäsin otsikon yritykseen Oulun käsityömessuilla vuosi sitten. Siitä lähtien olen haaveillu heidän huovutetuista teoksistaan. Katsokaapas ja ihastelkaa!

Kuva C04 Luomus oy

Toivoin kovasti, että löytäisin C04 tytöt myös Elma messuilta. Olin päättänyt, että jos he siellä olisivat, niin ostaisin jotain mukaani. Olin jo luopua toivosta, kun heidän osastonsa putkahti eteemme. Oi sitä riemua!


Yritys on kolmen naisen kombinaatio. He toimivat Turun alueella, jossa heidän liikeensäkkin sijaitsee osoitteessa Aurakatu 14 c 33. Kaikki mallit ovat heidän oman suunnittelun tuloksia ja vaatteet ommellaan käsin. Arvostan kovasti tällaista käsityötä, koska äitini on myös ollut vaatesuunnittelija ja ompelija. Rakastan itsekki käsitöitä ja ompelua, mutta minussa on yksi pieni vika siinnä suhteessa, että en meinaa saada mitään koskaan valmiiksi asti. Inspiroidun ja alan toteuttaan, mutta siihen se sitten yleensä jääki. Tälläkin hetkellä kaapeista löytyy ties kuinka monta keskeneräistä työtä. Paras on varmaankin virkattu verho, jonka olen aloittanut yläasteella. Olen virkannut siitä 1/3:n. Eli minun ompelun varaan ei vaatettusta kannata meidän perheessä jättää.


C04 mallistoista löytyy monta ihanaa, mitä vielä halajan. He toimittavat myös postitse, joten kannattaa surffailla nettisivuilla. Tytöt myös ompelevat sinun vanhoista kankaista, jos sellaisia on jääny lojumaan nurkkiin. Kierrätystä parhaimmillaan, sanon minä!

c04 Luomuksen Elli-mallisto koostuu valmiista malleista ja sovitusvaatteista, joita pääsee heti kokeilemaan.

Erikoisuutena ompelemmekin tuotteet niistä rakkaista kankaista, joista olit itse aikonut joskus tehdä jotain ihanaa, mutta se on aina vain jäänyt…

Kuva C04.

Tuo olisi juuri se palvelu, jota minä tarvisin, heh heh!

Noh, mitäs sitten ostin tyttöjen osastolta?! Olen himoinnut Kerttu- sarjan lyhyttä liiviä ja sellainen siis tarttui mukaan. Aika makee, eikö? Liivin alla on muuten mekko Rovaniemen Lunasta (vintage vaatteita). Villamekko on jostain -50/-60 luvulta. Aika löytö sekin.


Seuraavalla kerralla, kun törmään tapahtumissa tyttöjen osastoon, meinaan hankkia Kerttu-sarjan hameen. Ellen sitten kyllästy odottamaan ja tilata pätkäytän sen netin kautta.

Kuva C04.

3 kommenttia:

  1. Hienoja ovat! Kauhukseni katsoin, että Mielandian putiikki on kiinni? Joudut nyt roudaamaan mua siis kaikissa muissa Lapin seudun käsityöliikkeissä ja design-putiikeissa :) lompakko mukaan...

    VastaaPoista
  2. Aivan upeita vaatteita!! tahtoo kans :) ja sopii sulle hyvin!!
    T: Annuka from kemi :)

    VastaaPoista
  3. Susanna: käydään ainaki Lauri- talolla. Siellä on aivan uskomattomia käsityö/desing vaatteita ja kenkiä! Lopsa mukaan, niin varmasti löytyy taas Kiinaan vietävää =D

    Annukka from kemi: Suosittelen lämpimästi! Ja minusta mukavaa on myös se, että esim liiviä löytyy kahta eri pituutta. Riippuen kropan mallista, niin omanlainen löytyy varmasti.
    Ja kiitos kovasti kohteliaisuudesta! =D

    VastaaPoista