maanantai 31. tammikuuta 2011

S- ketjun luomumerkinnät

Kerroin luomu ja lähiruokaa- jutussani, että olen kerran aikaisemmin ottanut yhteyttä Prisman asiakaspalautteeseen. Asia, josta yhteyttä otin, on harmittanut minua jo kauan. Nimittäin S- ketjun todella huonot Luomutuotteiden merkinnät. Liekkö minun tupinalla ollu vaikutusta, mutta ylläri pylläri, seuraavalla kerralla kun menin Prismaan, niin HeVi osastolla luki isolla LUOMU.

Noh, Prismassa on juuri HeVi osasto ollu se osasto, mistä luomut on helposti löytäny ennenki. Siellä kun ne ovat mukavasti yhdessä nurkassa. Asia mikä minua on harmittanut (ja mihin ei vielläkään ole muutosta tullut) on nimen omaan ne hyllyjen merkinnät. Jos ajatellaan vaikka K- ryhmän ketjuja, niin siellä on selkeesti vihreällä merkitty hyllyn hintalapun reunaan luomu- sana. Nyt kun menen vaikkapa makarooni/ pasta osastolle, pitää oikein tihrustella tuotepakkauksia, että löytyyköhän täältä luomutuotteita. Helpompaa olisi ensi vilkaisulla nähdä, että "aha, ei vihreää, ei luomutuotteita... seuraava osasto...". Mutta ei!

Kun laitoin uuden asiakaspalautteen niistä luomu banaaneista (josta sain muuten mielenkiintoisen vastauksen, johon palaan myöhemmin) oli minun pakko vielä laittaa hyllyjen merkinnöistäkin palautetta...taas. Jos teitäkin häiritsee sama asia, niin laittakaahan ihmeessä sitä palautetta menemään. Niin kuin Sirkka-Liisa Anttilaki sanoi, "kuluttajilla on valta kauppiaihin. Kuluttajat on KINGEJÄ!"

2 kommenttia:

  1. Totta turiset, Prismassa on ulkopaikkakuntalaisen pitänyt tosiaan etsiä luomutuotteita.

    VastaaPoista
  2. Joo, ja eihän tuo Prisma kovin ole aiemmin kunnostautunut noissa luomutuotteissa muutenkaan. Nyt on kyllä selvää parannusta nähtävissä. Varmaan pakko reakoida, kun K- ryhmä (ja mm. Pirkka tuotteet) ovat ottaneet asian sydämmelleen.

    VastaaPoista